PvdA Schiedam maakt lijst met bevlogen kandidaten voor gemeenteraadsverkiezingen 2022 bekend

19 december 2021

Schiedam – Tijdens een hybride ledenvergadering die deels in Soos Blauwhuis en deels via Google Meet plaatsvond op zaterdag 18 december, hebben de leden Petra Zwang gekozen als lijsttrekker voor de Schiedamse gemeenteraadsverkiezingen 2022-2026. Op plek twee en drie staan Jessie Silva en nieuwkomer Dick van Belle. Huidig raadslid Bilal Badri staat op eigen verzoek als lijstduwer op de lijst. Tevens is het stevige sociale verkiezingsprogramma tijdens de ledenvergadering vastgesteld.

De Algemene Ledenvergadering van de Partij van de Arbeid Schiedam stond in het teken van het vaststellen van de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 en het verkiezingsprogramma. Kersvers lijsttrekker en huidig fractievoorzitter Petra Zwang vertelde in haar energieke speech nog niet klaar te zijn met haar missie voor Schiedam. Zij ziet voor de PvdA nog genoeg kansen in Schiedam. En dat de signalen uit de stad haar het vertrouwen geven dat de PvdA Schiedam op een groei van het zetelaantal kan rekenen (‘we gaan voor ten minste twee extra zetels’). De campagne zal erop gericht zijn om de winst in maart 2022 te behalen. Een realistische ambitie volgens de lijsttrekker. Verder gaf Petra Zwang aan dat er een stevige campagne gevoerd zal worden, waarbij op de eigen kracht van de PvdA zal worden gebouwd. Dit onderbouwt de fractielijsttrekker met het volgende:

• Vandaag is een stevige kandidatenlijst vastgesteld met ervaring en nieuw sociaal bloed, welke wordt aangevuld tot een lijst van ten minste 20 bevlogen kandidaten;
  • Wij hebben vandaag het verkiezingsprogramma vastgesteld op basis van de sociale PvdA waarden en idealen;
  • Het is een verkiezingsprogramma voor Schiedammers, met antwoorden op de problemen van vandaag en in de toekomst.

Naast de eerste drie kandidaten, staan op de lijst:

• Wijnand de Leeuw
  • Wouter Hessel Boender