PvdA Schiedam zoekt kandidaat-Gemeenteraadsleden!

11 augustus 2021

PvdA Schiedam is op zoek naar kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022! Als raadslid vertegenwoordig je de inwoners van Schiedam, stel je kaders en controleer je het stadsbestuur bij het opstellen van gemeentelijk beleid en regelgeving. Je krijgt op deze manier de kans om je in het hart van de lokale politiek in te zetten voor hen die het nodig hebben. Ben jij enthousiast om het verschil te maken voor onze stad, en op te komen voor ál haar inwoners? Stel je dan kandidaat!

Als raadslid beschik je over de volgende vaardigheden. Je:

• bent in staat om grote groepen mensen te bereiken en te verbinden;
  • kunt samenwerken in een fractie;
  • weet de traditionele media te bereiken en heeft een bereik op sociale media;
  • kunt een goede relatie opbouwen met leden;
  • kunt PvdA-standpunten goed verwoorden in debatten en mediaoptredens;
  • kunt het verkiezingsprogramma en de onderwerpen die in Schiedam spelen op de politieke agenda zetten;
  • kunt bruggen slaan tussen coalitiegenoten en oppositiepartijen;
  • je onderschrijft het PvdA-gedachtegoed en het verkiezingsprogramma;
  • is op het moment van aanmelding lid van de PvdA of JS;

Als raadslid besteed je minstens 20 uur per week aan raadswerk, en ben je daarbij flexibel. Ook wordt activiteit binnen de afdeling verwacht, zoals bij bijeenkomsten en campagneactiviteiten. Je bent een uithangbord voor onze afdeling, en daarbij een teamspeler. Politieke ervaring is geen vereiste. Wij zijn een warme partij, die klaar staat om jou op weg te helpen bij je raadslidmaatschap. Daarbij kunnen we terugvallen op een groot, ervaren netwerk.

Mocht je twijfelen of andere vragen hebben, neem dan vooral contact met ons op!

Kandideer je voor 13 september 2021 door te e-mailen naar [email protected], inclusief een CV en motivatiebrief. We houden twee gespreksrondes met kandidaten in oktober en november.

Heb je verder vragen? Neem dan contact op via [email protected], of bel naar 06-48607397

Met rode groet!

PvdA Schiedam

Waar ben je naar op zoek?