Themabijeenkomst 26 augustus: de rol van de overheid

18 augustus 2021

In maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen, en PvdA Schiedam schrijft uiteraard aan een nieuw verkiezingsprogramma. Hiervoor gaan we in gesprek met Schiedammers. Vanwege de Coronaregels zijn de eerste bijeenkomsten nog digitaal, maar we hopen elkaar weer snel in levende lijve te kunnen ontmoeten.

De vierde bijeenkomst vindt plaats op donderdag 26 augustus (20.00-21.00 uur), onder leiding van Remko Mooi. We gaan met elkaar in gesprek over de rol van de overheid. Hoe dient de gemeente Schiedam zich op te stellen tegenover haar inwoners, en welke verantwoordelijkheden heeft zij? Wat is het belang van inwonersparticipatie bij gemeentelijke besluitvorming? Hoe moet de gemeente bijsturen in belangrijke sociale processen, zoals huisvesting en sociale zekerheid? En hoe kan de PvdA dit vertalen richting haar verkiezingsprogramma?

Wij hopen zoveel mogelijk Schiedammers (zowel leden als niet-leden zijn van harte welkom) te mogen verwelkomen op onze bijeenkomst, die via Google Meet zal worden georganiseerd. Geïnteresseerden kunnen een mail sturen naar [email protected], en ontvangen dan een link om mee in te loggen.

Tot de 26e!