3 Keer 50 in de museummolen de Palmboom

20 juli 2023

We kijken terug op een geslaagde bijeenkomst waar onze landelijk voorzitter Esther-Mirjam Sent de jubileumspeld

voor 50 jaar lidmaatschap mocht uitreiken aan Chris Zijdeveld, Reinier Scheeres en Aad Wiegman. Dit gebeurde in museummolen de Palmboom. Dank aan De Stichting Schiedamse Molens die de ruimte beschikbaar stelde. Tijdens de bijeenkomst werd terug gekeken naar de beginperiode in 1973 en over de lidmaatschappen van de heren tijdens Keerpunt 72.

Naast Pvda ook D66 en PPR. Hans Verlinde en Han van der Horst keken terug op die periode en wat zich tijdens die periode kenmerkte. Esther Mirjam Sent gaf aan dat het nog nooit voorgekomen is dat er drie illustere heren gelijk begonnen en roemde ze dat zij tot op de dag van vandaag de lokale politiek van van advies dienen. Petra Zwang, politiek leider PvdA Schiedam gaf de twee voornaamste speerpunten aan waar de partij zich op moet richten. Armoedebestrijding.

De tweedeling van mensen die alles zelf kunnen en mensen die buiten de boot vallen wordt steeds groter en de zorg: mensen die volgens systeem geen hulp nodig hebben maar die hulp we degelijk noodzakelijk is.